26 Kasım 2011 Cumartesi

Bildirim Alanında Kullanılmayan Simgeleri Silme

Bugün birkaç program kurduktan sonra kaldırdım. Ancak hala bildirim alanında simgeleri duruyordu. Bu biraz canımı sıktı.

Öyle birşey yapalımki sonucunda sadece kullandığımız uygulamaların simgeleri orda gözüksün. Sildiysek yada silindiği halde hala simgesi duruyorsa otomatikman kalksın. Bunu yapmak için aşağıdaki kodu bir .txt dosyasına kopyalayıp yapıştırın. Uzantısını .bat olarak değiştirin. Örnek : Sil.bat  - Ve tıklayın.



REG DELETE "HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify" /f /v "PastIconsStream"

REG DELETE "HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify" /f /v "IconStreams"

taskkill /F /IM "explorer.exe"

pause

shutdown /l



---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bildirim alanına tıkladığınızda göreceksinizki sadece çalışan uygulamalarınız listelenecektir. Aşağıdaki resimde bu kodu çalıştırdıktan sonra tertemiz bildirim alanı ekranımı görmektesiniz.




20 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık,
Koca internette buna cevap veren tek kişisiniz. Sadece cevap değil çözümde üreten kişiye ne denir. HELAL OLSUN.

Adsız dedi ki...

Teşekkürleer, cidden arkadaşın dediğin gibi bu kadar güzel bir şekilde problem çözülürdü. bildirim ekranında silinen programların olması cidden sinirimi bozuyordu, takıntı ama yinede rahatsız ediyor. saol tekrardan

Unknown dedi ki...

arkadaşlar ben bu yukardaki kodu yeni metin belgesi açıp içine kopyaladım metin belgesinin adınıda sil-bat yazdım ama olmadı siz nasıl yaptınız ayrıntılı bir şekilde anlatın paylaşan arkadaş uzantısını sil-bat olarak değiştirin demiş uzantısı dediğiniz metin belgesinin yani dosyanın adımı olacak sil-bat diye..

eko dedi ki...

sil.bat olarak kaydedeceksiniz. sil-bat şeklinde değil. sorun sanırım yanlış kaydettiğiniz içindir...

Unknown dedi ki...

bende windows 8 yüklü denedim olmuyor,dosyanın adını sil.bat yazdım yukardakileri kopyaladım olmadı..PastIconsStream ve IconStreams tan değerlerini sildim yine olmadı,sizde bu yukarıdaki kodu kopyalayıp yapıştırınca anından siliniyormu bu sistem tepkimeleri..

eko dedi ki...

windows 8 yüklü olduğundan işe yaramıyor olabilir. zira ben buraya bir daha unutmamak adına konu ekliyorum aslında. tarafımdan denenmemiş hiçbir konu yok ki bu da onlardan biri.

ERCAN KOÇAK dedi ki...

AYDINLATICI BİLĞİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER ÜSTAT :)))))

Adsız dedi ki...

helal olsun ne diyelim.

Adsız dedi ki...

valla helal olsun çok teşekkürler

alper60 dedi ki...

win 8 de işe yaradı çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Öncelikle teşekkürler, çözüm işime yaradı ancak Antivirüs programım aktif ve açık olmasına rağmen sistem traye'de bulamıyorum. Var mıdır bir çözümü?

cankurt dedi ki...

Dostum sen bir harikasın ;)

Adsız dedi ki...

Allah razı olsun

Unknown dedi ki...

Şuan bu simge sorununu yaşıyorum.3 kez denedim ama olmadı değişiklik yok.

Adsız dedi ki...

Bu soruna Microsoft Destek (http://support.microsoft.com/kb/2587840/tr) bile çözüm getirememişken senin çözümün çok işe yaradı. Teşekkürler.

milleniumprince dedi ki...

Win 7 ve win 8 de sorunsuz çalışıyor teşekkürler

Unknown dedi ki...

Sağolasın kardeşim işe yarıyor windows 8.1

Unknown dedi ki...

PastIconsStream ve IconStreamsi siliyormuyuz

ERCAN KOÇAK dedi ki...

ÜSTAT Bildirim Alanında Kullanılmayan Simgeleri Silme WİNDOWS 8 VE 8.1 VE 10' DA ÇALIŞIYORMU.? BİLGİLENDİRME İÇİN GERİ DÖNÜŞ YAPARSANIZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER. ERCAN KOÇAK.

Unknown dedi ki...

Allahınızı severseniz bana yardim edin !!
bir türlü yapamadım :((

Yorum Gönder

newer post older post